Vlasti od vozača u FBiH za eko test do novembra 2017. nezakonito naplatile više od 16 miliona KM

Bez autora
Nov 14 2017

Prije skoro godinu dana ustanovljeno je kako poskupljenje eko testa prilikom tehničkog pregleda vozila u Federaciji BiH nije u skladu sa zakonom, ali nadležni još nisu kreirali nove cijene ili vratili stare, zbog čega su od vozača u većem bh. entitetu dosad nezakonito naplaćeni milioni KM. Novi Pravilnik o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u FBiH primjenjuje se od januara 2017. godine. Tako vozači u Federaciji BiH već 11 mjeseci umjesto 5 KM, eko test plaćaju 22,32 ili 36 KM, zavisno od motora vozila. Do kraja oktobra ove godine u FBiH je registrovano 645.698 vozila, dok su vozači podnijeli 966.744 zahtjeva za registraciju, podaci su Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH.

Vlasti od vozača u FBiH za eko test do novembra 2017. nezakonito naplatile više od 16 miliona KMPrije skoro godinu dana ustanovljeno je kako poskupljenje eko testa prilikom tehničkog pregleda vozila u Federaciji BiH nije u skladu sa zakonom, ali nadležni još nisu kreirali nove cijene ili vratili stare, zbog čega su od vozača u većem bh. entitetu dosad nezakonito naplaćeni milioni KM.

Novi Pravilnik o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u FBiH primjenjuje se od januara 2017. godine. Tako vozači u Federaciji BiH već 11 mjeseci umjesto 5 KM, eko test plaćaju 22,32 ili 36 KM, zavisno od motora vozila.

Do kraja oktobra ove godine u FBiH je registrovano 645.698 vozila, dok su vozači podnijeli 966.744 zahtjeva za registraciju, podaci su Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA).

Stoga su vlasti do kraja oktobra 2017. od vozača u FBiH nezakonito naplatile više od 16 miliona KM. Gdje je ovaj novac završio, niko ne zna. Inače, novac od naplate eko testa u najvećem procentu usmjerava se stanicama za tehnički pregled vozila te stručnim institucijama i u budžete entiteta.

Radna grupa, sastavljena od predstavnika Ministarstva komunikacija i prometa BiH, u aprilu je trebala kreirati prijedlog novih cijena tehničkog pregleda vozila te usvojiti novi cjenovnik do juna. Međutim, zbog godišnjih odmora, kako nam je tada rekao seketar u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH Igor Pejić, predstavnici radne grupe nisu se sastajali baš često. Nakon toga, u razgovoru za klix.ba, obećali su u julu sačiniti novi cjenovnik tehničkog pregleda vozila, ali ni to se nije desilo.

Sudeći prema odgovoru koji smo dobili, krivac za sve je federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić koji je odgovoran i za nezakonito povećanje cijena eko testa.

"Radna grupa za izradu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o tehničkim pregledima vozila još nije usaglasila jedinstven stav po pitanju ovih izmjena jer, između ostalog, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija još nije dostavilo svoje mišljenje na prijedlog teksta Pravilnika koji je usaglašavan na nivou radne grupe. Uobičajena praksa bila je da se u pripremi podzakonskih akata tekst Pravilnika još jednom dostavi nadležnim organima na usaglašavanje, nakon čega je predviđeno da se Pravilnik postavi na njeb stranici u postupku e-konsultacija, odnosno javne rasprave", kazali su nam iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Iako samo državno ministarstvo prometa i komunikacija može vršiti izmjene i dopune vezane za redovni tehnički pregled vozila, uključujući i eko test, nadležnim u ovoj instituciji naizgled su vezane ruke kada se radi o obustavi plaćanja nezakonito povećanih cijena eko testa u FBiH.

"Plaćanje EKO testova je ustanovljeno na temelju pravilnika koji je donio federalni ministar i samo taj ministar, Vlada FBiH ili eventualno neki nadležni sud mogu pravilnik staviti van snage", naglasili su iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Više puta u ovoj godini pitali smo nadležne da li će formiranje novih cjenovnika podrazumijevati i povrat novca vozačima u FBiH koji su plaćali eko test po višoj cijeni, ali nikada nismo dobili odgovor.

Podsjećamo, cijene tehničkog pregleda vozila u BiH, uključujući i eko test, regulirane su Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila koji samo državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko može mijenjati i dopunjavati.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić donio je prošle godine Pravilnik o povećanju cijena eko testa u ovom bh. entitetu i to pozivajući se na Zakon o cestovnom prijevozu FBiH. Jusko i Lasić su na sastanku u martu ove godine ustanovili kako povećanje cijena eko testa nije usklađeno sa zakonom te su naglasili potrebu donošenja jedinstvenog cjenovnika, ali nezakoniti Pravilnik je na snazi već 11 mjeseci u FBiH.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik